Zajęcia rozwijające zainteresowania w roku szkolnym 2024/2025
Prowadzący: Monika Tyszkiewicz-Machnio
W roku szkolnym 2024 / 2025 uczniowie klasy VII B w ramach zajęć rozwijających
zainteresowania wezmą udział w III edycji projektu pt. „ Podróże małe i duże” . Projekt
pod patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Gminy Gdów.
Organizatorem projektu jest Szkoła Podstawowa im. Gen. J.H. Dąbrowskiego. Autorem
projektu jest Kinga Badura – Pysz.
Cele projektu
Poznanie wybranych miast w Polsce oraz krajów na kuli ziemskiej, ich piękna,
różnorodności, kultury i tradycji;
Uwrażliwienie na piękno środowiska przyrodniczego, dostrzeżenie piękna
odwiedzanych miejsc.
Poznanie najważniejszych zabytków, zwyczajów, wydarzeń i postaci związanych z
historią wybranych miast w Polsce i krajów na całym świecie;
Rozwijanie wrażliwości na piękno krajobrazów świata;
Zachęcanie do poznawania wybranych krajów, ich kultury życia, języka, tradycji i
zwyczajów;
Pogłębianie wiedzy o wybranych miastach i krajach;
Pogłębianie wiedzy o wybranych miastach i krajach;
Zdobycie umiejętności poszukiwania wiadomości w różnych źródłach informacji:
Rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego działania.
Realizacja projektu:
01.10.2024 r. do 13.06.2025r.
Moduł I : 01.10.2024 r. – 31.01.2025r.
Moduł II : 01.02.2025 r. – 30.05.2025r.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EDUKACUJNENEGO
PT. „PODRÓŻE MAŁE I DUŻE”
Miejsce: Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy „Okruszek” w Kołobrzegu
Klasa : 7 B - uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
ogółem: 4 uczniów
Czas realizacji : 30.10.2024 r.-31.01.2025 r. Moduł I
01.02.2025 r. – 30.05.2025 r. Moduł II
Osoba realizująca projekt: wychowawca klasy Monika Tyszkiewicz-Machnio
Realizacja kolejnych zadań projektowych prezentowana była na stronie placówki: soswokruszek.pl w zakładce zajęcia rozwijające zainteresowania/ projekty oraz na stronie facebook - soswokruszek
W II półroczu roku szkolnego 2024 /2025 zrealizowałam II moduł projektu, który obejmował zadania:
Każdy uczeń przygotował własną teczkę projektową w której umieszczał poszczególne wykonane przez siebie zadania.
1. W „ Dzienniczku Podróżnika” uczniowie pokolorowali okładkę, podpisali i ozdobili kartę pt. „ Piramidy, mumie i święte koty”.
2. Poznali lekturę pt. „ Wielkie ludy historii Egipcjanie – Christian Hill - wykonali karty pracy poświęcone tekstem literackim.
3. W ramach kulinarnej podróży po Egipcie wykonali czekoladę z ciasta kadifi.
4. W Miejskiej Bibliotece dla dzieci pracowali z albumami, książkami podróżniczymi. Praca z mapą fizyczną i polityczną.
5. Quiz wiedzy – dlaczego fascynuje nas Egipt. ciekawostki.
6. Poznali ciekawostki o Egipcie. Wyszukiwali informacje o zabytkach i regionach turystycznych Egiptu.
7. Uczniowie przygotowali gazetkę tematyczną poświęconą Starożytnemu Egiptowi wykorzystując różne techniki plastyczne. Posłuchali egipskiej muzyki oraz obejrzeli prezentację multimedialną pt. „ Podróż do Egiptu”.
W trakcie zajęć zostały zrealizowane następujące cele: